Het is weekend!!! - Reisverslag uit Cà Mau, Vietnam van Martin Judith - WaarBenJij.nu Het is weekend!!! - Reisverslag uit Cà Mau, Vietnam van Martin Judith - WaarBenJij.nu

Het is weekend!!!

Door: Judith en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

02 December 2018 | Vietnam, Cà Mau

Het bijzondere van vakantie is altijd dat je op een gegeven moment kwijt bent welke dag het is. In Azië is dat gevoel nog sterker aangezien het hier 7 dagen per week levendig is. Er zijn wel wat verschillen. Zo viel vandaag op dat de scholen dicht waren en dat er in één van de katholieke kerken die ze hier ook hebben naast de vele boeddhistische tempels een dienst was, maar voor de rest is het leven hier als alle andere dagen. Voor ons was het de afgelopen twee dagen ook business as usual; ook in het weekend zaten we gewoon op de fiets. Wel twee korte etappes dus we waren vroeg op de plaats van bestemming. Tijd genoeg dus om van de stad te genieten. Beetje rondkijken, ijskoffie op een terras met een goed boek erbij. Prima uit te houden hier. En natuurlijk ergens wat te eten regelen. Dat gaat prima, maar leidt meestal tot wat hilariteit of zenuwachtigheid als we ergens een terras opstappen. Maar tot nu toe lukt het ondanks de taalbarrière prima om wat lekkers te bestellen. Gisteren was er op het plein in de stad een soort food market. Allemaal kraampjes met verschillend eten waar we van alles hebben geprobeerd. Dat was genieten. En direct weer omgeven door kinderen en een bejaarde lotenverkoopster die een paar van die buitenlanders maar machtig interessant vinden. Geen moment verveling hier dus.