Op weg - Reisverslag uit Gò Công, Vietnam van Martin Judith - WaarBenJij.nu Op weg - Reisverslag uit Gò Công, Vietnam van Martin Judith - WaarBenJij.nu

Op weg

Door: Judith en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

26 November 2018 | Vietnam, Gò Công

Na een stormachtig begin van de vakantie vanwege de niet aangekomen tas en de Ho Chi Minh City passerende tyfoon zijn we nu echt op pad. De start was wat anders dan verwacht met name door tyfoon Usagi die in plaats van westwaarts naar het zuiden afboog en langs Ho Chi Minh City kwam. De wind viel wel mee maar het begon zondag steeds harder te regenen totdat het zo hard en zo lang hoosde dat er in de loop van de avond zo’n 30 cm water in de straten stond en iedereen het water buiten zijn winkel of woning probeerde te houden. Ook bij het hotel had men een waterkeerplank geplaatst om te voorkomen dat de kelder, waar ook onze fietsen stonden, onder water liep. Maar in de loop van de avond trok het water al weer weg en de volgende ochtend was de regen ook weer opgehouden. En in de loop van de avond was de missende tas ook bij het hotel afgeleverd dus behalve een dagje improviseren vanwege regen en ontbrekende spullen had het weinig gevolgen. Vandaag zijn we dus vol goede moed op de fiets gestapt en hebben de eerste etappe in de benen. We waren voorbereid op nog wat regen vandaag, maar afgezien van bewolking en een paar spatten geen vuiltje aan de lucht. De eerste etappe voerde ons uit het drukke Ho Chi Minh City door dorpjes en langs rijstvelden en viskwekerijen. Fietsen door een rivierdelta betekent veel rivieren en riviertjes kruisen. We hebben dus al talrijke bruggen en twee pontjes gehad op de route. Het fietsen hier is weer een belevenis. En we hebben weer veel bekijks. We zijn uitgekomen in Go Cong waar we na een lekkere douche op een terrasje genieten van een drankje en een heerlijke Tom Yam miesoep. Het is hier aangenaam vertoeven...

• 26 November 2018 - 09:52

Anton:

Eind goed, al goed. Ook daar milieu-effecten (en goede afwatering!). Mooie dag achter de rug. Voor morgen weer veel succes.

• 28 November 2018 - 09:28

Willij Laurens:

Hallo lieverds,Het is wel trappen zeker!.Denk veel aan jullie en trap in gedachten mee.Wat zou ik dat ook graag meemaken,zeker genieten v.d.gesprekken met kinderen zoals jullie ervaren.Leuk hoor en de keuken ????ook goed?een Judith al een beetje bekomen v.d.drukte de afgelopen tijd?Alles achter je laten hoor,het komt allemaal goed in het noorden.Liefs voor jullie.Willij