Lopen en fietsen - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Martin Judith - WaarBenJij.nu Lopen en fietsen - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Martin Judith - WaarBenJij.nu

Lopen en fietsen

Door: Judith en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

20 November 2017 | Maleisië, Klang

Weer een stukje dichter bij ons einddoel. Al zijn we niet heel veel kilometers opgeschoten de afgelopen twee dagen omdat gisteren een rustdag was. Die dag zijn we met de trein van Klang naar Kuala Lumpur gegaan. Wel een hele overgang van die fietstocht door het rustige achterland van Maleisië, met af en toe een redelijk grote stad, naar zo'n Aziatische miljoenen metropool. Maar het was een leuke stad om te zien en te ervaren. De afwisseling tussen oud, dat wil zeggen Engelse koloniale gebouwen en de Chinese wijk, en nieuw, de wolkenkrabbers waarvan de Petronas Twin Towers de bekendste attractie van KL zijn, is fascinerend om te zien. Voor de verandering dus eens een dagje gelopen in plaats van gefietst.
Vandaag hebben we afscheid genomen van het wijdse uitzicht over Klang vanuit onze hotelkamer en zijn bijtijds weer op de fiets gestapt. De tocht voerde ons, nadat we het stedelijk gebied rond Kuala Lumpur weer achter ons gelaten hadden, langs palmolie- en kokosplantages totdat we weer aan de kust waren. Daar werd het uitzicht weer bepaald door de zee en de vissershaventjes die er bij laag tij slaperig bijlagen. Na onze bijtijdse aankomst in het hotel weer heerlijk verkoeling gezocht in het zwembad en nog even uitgewaaid aan zee. Rest ons nog de zware taak een restaurantje uit te zoeken voor vanavond en er een relaxte avond van te maken. Energie verzamelen voor de lange etappe van morgen.