Sama-Sama - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Martin Judith - WaarBenJij.nu Sama-Sama - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Martin Judith - WaarBenJij.nu

Sama-Sama

Door: Judith en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

18 November 2017 | Maleisië, Klang

Na nog twee dagen fietsen zijn we in Klang, een voorstad van Kuala Lumpur, aangekomen en zijn we toe aan een rustdag. Gisteren zijn we uit Sungai Besar vertrokken voor een etappe over kleine wegen langs dorpjes en plantages. Heerlijk relaxte vlakke etappe langs de kust. Tot tweemaal toe zijn we via een zijweggetje naar een vissershaven afgeslagen en dat leverde weer mooie plaatjes op. Aangekomen in Kuala Selangor, de bestemming voor die dag hadden we ons oog laten vallen op een eco-resort met prachtige bungalows op een park. Het restaurant was niet zo sfeervol, en er was net een soort bijeenkomst aan de gang, dus voor het eten zijn we weer het dorp in gefietst. Bij het lokale Indiase restaurant, naast de oorspronkelijke Maleiers wonen er ook veel Chinezen en Indiërs in Maleisië, weer heerlijk gegeten.
Vandaag, zaterdag, hebben we de tocht voortgezet naar Klang. Dat was weer een bijzondere tocht. Eerst zijn we gestopt bij een Chinese tempel waar een ceremonie gaande was, mooi om te zien. Later tijdens de tocht stopten we bij een andere, kleine tempel om de metershoge, kleurige wierookstokken te fotograferen die voor de tempel aan de straat stonden. Bij de tempel was het vol met mensen en was er duidelijk wat gaande. Vervolgens kwam er een man op ons af die, zoals gebruikelijk, vroeg waar we vandaan kwamen en vervolgens vroeg of we al geluncht hadden. Dat hadden we nog niet, dus nodigde hij ons uit om aan te schuiven. Hij vertelde ons dat er die dag een feest gaande was wat hij beschreef als "Birthday of our God". Een soort Chinees kerstmis dus. Na de lunch en het bewonderen van wat rituelen togen we weer verder op weg voor het laatste stukje. Dat verliep voorspoedig al werden we onderweg nog door één automobilist aangesproken met het verzoek om een foto te mogen maken. Hij wilde graag een selfie met ons voor op Facebook. Uiteraard stemden we daar mee in en na deze fotosessie legden we de laatste paar kilometers af naar Klang waar we onze intrek namen op de 19e verdieping van het hotel daar. Vanuit onze kamer een geweldig uitzicht over de stad. Morgen een rustdag, dan gaan we met de trein naar Kuala Lumpur. Een dagje rondkijken in die fascinerende stad.